Translate

Rabu, 12 Februari 2014

SET BERPANTANG MANA JADI PILIHAN?

Assalamualaikum

Bila dah sampai ke penghujung kehamilan, mesti si ibu akan tercari-cari set berpantang mana yang akan diambil.  Macam-macam jenama ada di pasaran, tinggal pilih je.

Dalam memilih set berpantang, yang paling penting ianya mestilah diperakui HALAL, selamat, mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan harganya  yang berpatutan.

Sebelum memutuskan memilih set berpantang, luangkanlah sedikit masa untuk mencari dan membaca berkaitan set-set berpantang yang ditawarkan banyak pihak.  Bagi yang pertama kali akan melalui proses berpantang, tentunya banyak perkara bermain di fikiran tentang kesesuaiannya, serasikah dengan badan si ibu dan anak yang bakal dilahirkan.  Kalau boleh, semua ibu mahu kan set berpantang yang ringkas tetapi kesannya memang diperakui terbaik.

Pastikan:

1.  Dapatkan penjelasan lanjut mengenai produk tersebut sebelum memutuskan untuk membelinya
2.  Berbaloi dengan wang akan dilaburkan
3.  Tidak menjejaskan keadaan kesihatan si ibu dan anak
4.  Mudah dikendalikan
5.  Membantu pengeluaran susu yang baik
6.  Memudahkan penyimpanannya.

Semasa berpantang, masalah biasa yang dihadapi oleh si ibu ialah sukar membuang air besar, pengeluaran susu yang sedikit, luka pembedahan atau episiotami lambat sembuh dan tertekan.

Dalam Set Asas berpantang Shaklee, ia akan cover masalah-masalah biasa yang dihadapi oleh si ibu semasa berpantang:

B Complex -> membantu si ibu lebih tenang dan dapat mengawal emosi
Zinc Complex -> membantu penyembuhan luka dengan masa yang singkat
Ostematrix -> melawaskan dan melancarkan pembuangan air besar, mengurangkan sakit-sakit badan
Vitalea -> multivitamin yang memberikan si ibu lebih bertenaga 
Vitamin C -> menjadikan si ibu lebih berseri dan bermaya

Kalau nak tambahkan lagi pengeluaran susu yang bagus dan bayi lebih lama kenyang adalah disarankan untuk menambah ESP, susu berasaskan soya yang mengandungi protein yang tinggi.

Ada juga set berpantang premium.  Ia adalah gabungan set asas dan ditambah dengan omega.  

Omega Guard -> membakar lemak2 yang terhasil sepanjang kehamilan.  Sangat bagus untuk perkembangan otak bayi melalui manfaat yang disalurkan oleh susu ibu.  Ia juga membantu mengelakkan si ibu berasa sejuk sepanjang tempoh berpantang.

Siapa kata dalam berpantang tak boleh nak turunkan berat badan?  Dengan Shaklee semuanya boleh.  Tapi kenalah ikut peraturan pengambilan supplement yang betul....

Set berpantang premium + lecithin (penurunan berat badan secara selamat dan berkesan)

Lecithin memang dikenali sebagai agen pemusnah lemak2 yang tidak diperlukan badan.  Jadi, penurunan berat badan akan jadi lebih cepat.

Mari kita sama-sama rebut peluang untuk sihat dan bertenaga sepanjang  berpantang.  Ditambah pula mencapai berat badan ideal dengan Shaklee.

Nak juga rasai kehebatan set berpantang Shaklee?  Hubungi saya ye 019 7051235

Tiada ulasan: